pilates

Pilates

Ćwiczenia Pilates stworzył ponad 70 lat temu legendarny Joseph Pilates, który wykorzystał w nich elementy jogi, tańca i ćwiczeń siłowych. Program ten jest treningiem całego ciała i obejmuje ponad 500 ćwiczeń. Polega on na powolnym rozciąganiu, spinaniu i rozluźnianiu mięśni przy jednoczesnym prawidłowym oddychaniu z kontrolą przepony.

Główną zasadą ćwiczeń Pilatesa jest silny rozwój centrum naszego ciała – mięśni brzucha, pleców i miednicy. Pilates to doskonały trening dla ludzi, którzy większość czasu spędzają za biurkiem lub w samochodzie i marzą o jędrnym, giętkim ciele oraz wyprostowanej sylwetce. Pozwala on w sposób świadomy postrzegać swoje ciało i procesy w nim zachodzące, także podczas wzmożonego wysiłku fizycznego. Atutem ćwiczeń Pilates jest to, że każdy może ćwiczyć i uzyskać niezwykłe efekty.

Zalety ćwiczeń Pilatesa:

  • poprawia stabilność kręgosłupa
  • rozciąga i jednocześnie wzmacnia mięśnie ciała
  • niweluje bóle kręgosłupa i stawów
  • rozluźnia ramiona, kark i górną część pleców
  • poprawia równowagę, kondycję i koordynację
  • kształtuje ładną sylwetkę i gibkość ciała
  • poprawia elastyczność ciała, a przez to odporność na kontuzje
  • poprawia nastrój
  • zwiększa świadomość własnego ciała
  • wyrabia nawyk prawidłowego oddychania

Pilates a zdrowe plecy
Metodę Pilatesa określa się jako jedną z najbezpieczniejszych form aktywności ruchowej. Nie obciąża stawów i obejmuje ruchy, które są blisko związane z czynnościami jakie wykonujemy codziennie. Ponieważ ciało nie jest narażone na ekstremalne wysiłki i stres, stanowi idealną formę ćwiczeń dla osób posiadających bóle kręgosłupa, z nadwagą oraz dla tych, które dawno nie ćwiczyły. Bezsporną zaletą tych ćwiczeń jest możliwość wykorzystania zestawu Pilates w trakcie rehabilitacji ruchowej po urazach lub przebytych operacjach. Jest to możliwe dzięki prostocie ruchów wykonywanych w Pilatesie. Ta forma ruchu jest idealnym sposobem na odzyskanie pełnej sprawności ruchowej. Warto spróbować i pożegnać raz na zawsze uporczywe dolegliwości związane z nieprawidłową postawą.
Wszystko to sprawia, że Pilates jest metodą idealną dla każdego!

Nasze grupy są kameralne, 4-5 osobowe. Dzięki temu instruktorka może dokładnie sprawdzać jakość ćwiczeń i w razie potrzeby wprowadzać korektę. Małe grupy pozwalają również na bieżąco dopasować poziom trudności ćwiczeń do możliwości uczestników.

Pytajcie o wolne miejsca w grupach. Niektóre osoby rezygnują w ciągu roku, więc pojedyncze miejsca się zwalniają.

Terminy:
wtorek i piątek
9.00-10.00   grupa początkująca
poniedziałek i czwartek
17.00 – 18.00   grupa średniozaawansowana
19.00 -20.00    grupa średniozaawansowana